Obecné informace

Aktualizováno: 4. 5. 2008 10:09

Pro další postup vašeho zdravotnického zařízení při ošetření cizího pojištěnce je třeba posoudit, do které skupiny pojištěnců spadá. V zásadě může jít o cizího pojištěnce, který se na vás obrací přímo s dokladem vystaveným jeho zahraniční zdravotní pojišťovnou, nebo o pojištěnce, který ve zdravotnickém zařízení předložil české Potvrzení o registraci. V prvém případě je třeba nechat jej zvolit jednu z vašich smluvních zdravotních pojišťoven, která ponese náklady na jeho ošetření. Dále je nutné v tomto případě vyplnit zvláštní tiskopis pro komunikaci mezi smluvními lékaři a smluvními pojišťovnami (tzv. Potvrzení o nároku).

Potvrzení o nároku jsou na průpisovém papíře. Jedno vyhotovení tiskopisu = tři kopie. Jedna pro lékaře do jeho evidence, jedna pro zdravotní pojišťovnu pro účely úhrady nákladů, jedna cizímu pojištěnci pro lékárnu (jen pokud byly předepsány léky). Smluvní lékaři si mohou Potvrzení o nároku vyzvednout na pobočkách/územních pracovištích zdravotních pojišťoven. Pokud je to možné, mohou je též vyplnit elektronicky na těchto www stránkách (je vhodné vytisknout více kopií).

Upozornění: Pokud jde o cizího pojištěnce, který do ČR zjevně vycestoval za účelem čerpání zdravotní péče bez souhlasu své zdravotní pojišťovny (tedy bez formuláře E112) nárok se na něj nevztahuje a musí si poskytnutou péči zaplatit sám.