You are here: Home Uncategorised

Where you find us?

Health Insurance BureauPřechod do Google mapy
nám. W. Churchilla 1800/2
130 00 PRAHA 3
tel. +420 236 033 411
fax +420 222 734 951
info @ kancelarzp.cz
IČ 70938393
Datová schránka: 939ut2i

 

 Director

Name
Position
Phone
e-mail
JUDr. Ladislav Švec ředitel 236 033 411 ladislav.svec @ kancelarzp.cz
 ředitel Kanceláře zdravotního pojištění
                                 
 Sekretariát
  236 033 411 info @ kancelarzp.cz
 fax   222 734 951  

 

Administrative department

Jméno
Pozice
Tel.
e-mail
 Šárka Pavlíčková
referent 236 033 411 sarka.pavlickova @ kancelarzp.cz
          
PhDr. Mgr. Adam Ander
právník 236 033 412 adam.ander @ kancelarzp.cz
        
 Mgr. Barbora Štolfová
IT helpdesk 236 033 425 barbora.stolfova @ kancelarzp.cz
                             
 Ing. Jiří Čížek
IT projekty 236 033 414 jiri.cizek @ kancelarzp.cz
        
 Daniel Toulec
IT helpdesk 236 033 423 daniel.toulec @ kancelarzp.cz
 vedoucí oddělení helpdesk       
 Ing. Šárka Kněžická
konzultant 236 033 416 sarka.knezicka @ kancelarzp.cz
 příslušnost k právním předpisům, udělování výjimek    
  Daniel Wolf
referent 236 033 417
daniel.wolf @ kancelarzp.cz
 evidence oceňování zdravotní péče a žádostí o posouzení příslušnosti k právním předpisům     
 MUDr. Jana Kárníková
zdravotní péče
236 033 427 jana.karnikova @ kancelarzp.cz
 vedoucí oddělení zdravotní péče, ověřování ceny poskytnuté péče    
Zdeněk Beran
IT 236 033 424 zdenek.beran @ kancelarzp.cz
systémový analytik
   
Bc. Martin Mejzr
IT 236 033 426 martin.mejzr@ kancelarzp.cz
systémový analytik, clearingové centrum
   
Ing. Veronika Šnajdrová referent 236 033 426 veronika.snajdrova@ kancelarzp.cz
Clearingové centrum
   
Doc. MUDr. Karel Němeček, CSc
  konzulrtant karel.nemecek@ kancelarzp.cz
Farmakologický konzultant, agenda VILP    
Mgr. Kajetána Ternbachová
referent   kajetana.ternbachova @ kancelarzp.cz
Sledování dekubitů
   

 

Economic department

Jméno
Pozice
Tel.
e-mail
 Blanka Rezková
vedoucí 236 033 418 blanka.rezkova @ kancelarzp.cz
 vedoucí ekonomického oddělení
 Zdeňka Svěchotová referent 236 033 421 zdenka.svechotova @ kancelarzp.cz
 zpracování závazků
 Jana Křivancová referent 236 033 420 jana.krivancova @ kancelarzp.cz
 zpracování pohledávek
 Vladimíra Zieglerová referent 236 033 413 vladimira.zieglerova @ kancelarzp.cz
 zpracování pohledávek
 Jakub Sopoušek referent 236 033 422 jakub.sopousek @ kancelarzp.cz
 zpracování závazků
 Jiří Mikšovský referent 236 033 419 jiri.miksovsky @ kancelarzp.cz
 
 Daniela Boušová účetní 236 033 415 daniela.bousova @ kancelarzp.cz
 
 Helena Fučíková referent 236 033 415 helena.fucikova @ kancelarzp.cz
 
 Ivana Horová referent 236 033 415 ivana.horova @ kancelarzp.cz
 
Last Updated: Sunday, 03 April 2016 17:50

The HIB (Health Insurance Bureau) fulfils the following roles on the basis of international and national law:

- liaison body of the Czech Republic in the sphere of public health insurance and healthcare in the sense of Art. 1, par. 2b) of EU Regulation 987/09  

- national contact point on the basis of Art. 14 of Public Health Insurance Act and EU Directive 24/2011 on Patients’ Rights in Cross-Border Healthcare

- designated institution for determination of applicable legislation as concerns non-active persons and cooperating institution for consideration of applications for exemption from applicable legislation in cases of employees and self-employed according to Art. 16 of EU Regulation 883/2004

- access point within the meaning of Art. 1, 2a), resp. 88, par 1 of EU Regulation 987/2009, operating common IT system for purpose of international electronic data exchange

 - liaison body of the Czech Republic in the sphere of public health insurance according to particular bilateral agreements on social security 

 - competent authority for application of OECD Treaty on mutual assistance in tax matters in the sphere of health insurance of the Czech Republic   

HIB currently represents the Czech system of health insurance in relation to 42 states applying EU rules or bilateral and multilateral agreements binding for the Czech Republic. 

From the legal point of view, the HIB is an association of legal entities (all Czech public health insurance companies).

The supreme body of the HIB is the Board of directors composed of general directors of the health insurance funds and representatives of the Ministry of Health, Ministry of Labour and Social Affairs and Ministry of Finance. The HIB itself is represented by its director.

The most important tasks of HIB are as follows:

Information Service

The HIB gathers and provides all information on application of the EC-law and international agreements.

It informs the Czech and foreign insured persons about their entitlements arising from the international law and about the administrative procedures necessary for claiming of rights through the website www.kancelarzp.cz , information materials, press, telephone and e-mail service.

The same service is also provided to Czech and foreign institutions, healthcare providers and employers.

 

Methodology

HIB issues common methodology for Health insurance companies, including their rights, duties and procedures, necessary for accurate application of international law. HIB participates also on preparation of methodology for healthcare providers.

 

Determination of applicable legislation

As a representative of health insurance system the HIB cooperates closely with Czech Social Security Administration (CSSA) in the process of considering the requests on exemption from applicable legislation. HIB itself considers the cases concerning determination of applicable legislation of non-active persons.

 

Reimbursement

The costs of benefits in kind obtained by the Czech insured persons in the EU and contracting countries as well as the costs of benefits in kind provided to the insured persons from the EU and contracting countries in the territory of the Czech Republic are internationally reimbursed by the HIB.

Consultancy and administrative support

The HIB offers consultancy and administrative support for

  • Czech and foreign health insurance companies
  • Liaison bodies of other states
  • Czech and foreign social security institutions
  • Czech and foreign insured persons
  • Czech and foreign employers
  • Czech and foreign healthcare providers

in legal, administrative and technical matters regarding the participation in health insurance system or entitlements to healthcare benefits.

The HIB offers the administrative help in concrete cases to all subjects concerned.

 

Agreements

The Health Insurance Bureau concludes agreements with foreign liaison bodies making the practical and effective application of the EU-law and international treaties easier.

 

Cooperation with State Administration Bodies – legislation

The HIB participates in the preparation of new international social security agreements in cooperation with the Ministry of Health and the Ministry of Labour and Social Affairs. The HIB also closely participates in the preparation of new European legislation in this field. The HIB further participates in the preparation of national legislative changes regarding the health insurance.

 

Cooperation with European Bodies

The representatives of the HIB are the members of Audit Board, Technical Commission and particular ad hoc working groups dealing with the EU coordination of social security schemes.

 

Statistics

The HIB gathers statistic data concerning application of international law in the sphere of public health insurance. HIB issues annually its Statistical Report.

 

AP CMU – system for electronic administration of international agenda and international electronic data exchange 

HIB operates common IT system for administration of international agenda by employees of HIB and all the Czech Health Insurance Funds (AP CMU). In a final phase (after delivery of supranational EU part of solution) the system shall electronically interconnect Czech health insurance institutions with all the relevant counterparts within the EU. 

 

Last Updated: Friday, 01 April 2016 13:37


Pro přihlášení a odhlášení použijte formulář "Přihlášení ZP" v pravém sloupci.

 

Last Updated: Saturday, 26 March 2016 00:07

Information on healthcare providers is available on the website of the Institute of Health Information and Statistics of the Czech Republic where it is possible to enter search criteria to find a specific healthcare facility and detailed information on such facility (including but not limited to) which health insurance companies entered into agreements with the facility. The Registry of Healthcare Facilities is available here (“vyhledávání zdravotnických zařízení“). Information on contractual healthcare providers is also available on individual health insurance companies’ websites:

Všeobecná zdravotní pojišťovna (General Health Insurance Fund)

Oborová zdravotní pojišťovna (Occupational Health Insurance Company for Employees of the Banking, Insurance and Building Industry)

Česká průmyslová zdravotní pojišťovna (Czech Industry Health Insurance Fund)

Revírní bratrská pokladna (Coalfield Brotherhood Cash Office, a health insurance company)

Vojenská zdravotní pojišťovna (Military Health Insurance Fund)

Zdravotní pojišťovna ministerstva vnitra (Ministry of the Interior Health Insurance Fund)

Zaměstnanecká pojišťovna Škoda (Škoda Employees Health Insurance Fund)

 

Last Updated: Sunday, 28 February 2016 18:13
Last Updated: Wednesday, 13 January 2016 15:48

vilp

Last Updated: Saturday, 09 January 2016 02:07

Sběr dat zohledňuje požadavky Vyhlášky 376 z roku 2011, jež se týkají rozsahu údajů předávaných zdravotním pojišťovnám a držiteli o rozhodnutí o registraci VILP. Specializované pracoviště předává osobám podle § 39f odst. 2 zákona údaje podle § 42 odst. 1. Těmito údaji jsou vždy alespoň:

  • informace o pacientovi - věk, pohlaví, diagnóza, současně výskyt více nemocí,
  • diagnostické údaje o průběhu a léčbě nemoci,
  • informace o předchozí léčbě (operace, radioterapie, chemoterapie, hormonální, jiná),
  • identifikační údaje specializovaného pracoviště,
  • informace o léčbě vysoce inovativním přípravkem:
    1. datum zahájení terapie,
    2. název použitého vysoce inovativního přípravku a kód přidělený Ústavem,
    3. vstupní hodnoty sledovaných parametrů v době zahájení terapie,
    4. dávkování, změny v dávkování v průběhu terapie a důvody těchto změn,
    5. nežádoucí účinky, jejich závažnost a zhodnocení jejich dopadu na pokračování léčby,
    6. datum ukončení terapie, důvod ukončení,
    7. způsob a období následného sledování po ukončení terapie.

 Jedná se o kontinuální retrospektivní sběr dat, elektronicky on-line. Za správnost a úplnost pořizovaných dat je zodpovědný lékař specializovaného centra.

Last Updated: Saturday, 09 January 2016 02:07

Zásady pro úhradu vysoce inovativních přípravků a způsob výpočtu úhrady jsou stanoveny zákonem č. 48/1997 Sb. o veřejném zdravotním pojištění § 39d  a prováděcí vyhláškou č. 376/2011 Sb.

Z uvedených ustanovení vycházejí podmínky a zásady provádění úhrad vysoce inovativních léčivých přípravků z prostředků veřejného zdravotního pojištění:

Úhrada VILP je v souladu s ust. § 39d zákona č. 48/1997 Sb., o veřejném zdravotním pojištění, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „Zákon“), vázána na splnění dvou základních podmínek, kterými jsou:

  1. povinnost poskytovatele zdravotních služeb provozujícího specializované pracoviště (dále jen „Poskytovatel“) uzavřít se zdravotní pojišťovnou zvláštní smlouvu podle § 15 odst. 10 Zákona (resp. jejího dodatku na konkrétní léčivý přípravek - VILP)
  2. povinnost Poskytovatele referovat data o jednotlivých VILP dotčené zdravotní pojišťovně (dále jen „ZP“):
  • tzv. zajistit předávání údajů souvisejících s hodnocením účinnosti a postavení vysoce inovativního přípravku v klinické praxi ZP a v anonymizované podobě držiteli rozhodnutí o registraci tohoto léčivého přípravku;
  • všechny ZP provádějící veřejné zdravotní pojištění v ČR pro zjednodušení naplnění této povinnosti Poskytovatele ohledně sběru dat o VILP pověřily přijímáním příslušných dat od jednotlivých poskytovatelů Národní referenční centrum (dále jen „NRC“).


Úhrada VILP z prostředků veřejného zdravotního pojištění tedy s ohledem na naplnění zákonem stanovených předpokladů může probíhat jen při kumulativním splnění obou podmínek (viz výše), a to při zachování níže uvedené časové souslednosti.

  1. Z důvodu naplnění shora uvedených, zákonem stanovených předpokladů je možné příslušnou zvláštní smlouvu podle ust. § 15 odst. 10 Zákona (či její dodatek), v rámci které budou sjednány konkrétní podmínky úhrady VILP mezi Poskytovatelem a jednotlivou ZP, uzavřít až po zajištění reálné možnosti sběru dat o konkrétním VILP, tedy po uzavření smlouvy o sběru dat mezi NRC a dotčeným Poskytovatelem.
  2. Seznam pracovišť uvedených v projektové dokumentaci nezavazuje jednotlivé ZP k uzavření smlouvy o úhradě VILP.
  3. Harmonogram postupu naplnění předpokladů umožňujících úhradu VILP z prostředků veřejného zdravotního pojištění:
  4. uzavření smlouvy o sběru dat k určenému VILP pro potřeby ZP – odpovědnost konkrétní
  5. přijetí projektové dokumentace k určenému VILP – odpovědnost Rada VILP;
  6. Poskytovatel a NRC (za všechny ZP);
  7. uzavření zvláštní smlouvy (nebo jejího dodatku k jednotlivým nově zařazeným VILP), v rámci které budou sjednány konkrétní podmínky úhrady VILP – odpovědnost konkrétní Poskytovatel a konkrétní ZP

Informovaný souhlas, etická komise

Informovaný souhlas při tomto typu sběru dat, retrospektivní, neintervenční sledování, není vyžadován. Nicméně podle ustanovení §42 odst. 3 vyhlášky 376/2011 Sb. je třeba zajistit, že "Pojištěnec" musí být před léčbou vysoce inovativním přípravkem specializovaným pracovištěm náležitě poučen a informován. Provedení poučení se zaznamená do zdravotnické dokumentace vedené o pojištěnci; záznam podepíše lékař, který poučení provedl, a pojištěnec.

Součástí poučení musí být především informace:

  • o názvu vysoce inovativního přípravku,
  • o době trvání dočasné úhrady,
  • o dopadech uplynutí dočasné úhrady na další léčbu pacienta,
  • o výši nejvyšší ceny pro konečného spotřebitele,
  • o výši dočasné úhrady a
  • o tom, že se jedná o vysoce inovativní přípravek.

Souhlas etické komise obecně při tomto typu sběru dat, retrospektivní, neintervenční sledování, není vyžadován. Bude prověřeno dle interních pravidel u každého poskytovatele zdravotní péče zahrnutého ve sběru dat.

Last Updated: Saturday, 09 January 2016 02:07

Národní rada VILP stanovila a schválila na svém zasedání dne 28. 11. 2012 následující jednací řád Národní rady VILP  (dále také jen „NR VILP“):

Čl. 1
Funkce

  1. NR VILP vznikla na základě doporučení Představenstva NRC a z rozhodnutí Valné hromady NRC a následným rozhodnutím Rady CMU. NR VILP je poradním orgánem ředitele Kanceláře ZP a Rady Kanceláře ZP, zejména pro projekt Sběr dat a hodnocení léčby vysoce inovativními léčivými přípravky. Usnesení NR VILP budou inkorporovány do souvisejících dokumentů.

Čl. 2
Úkoly

  1. Základním úkolem NR VILP je aktivní spolupráce na zajištění úspěšné realizace projektu Sběr dat pro hodnocení léčby vysoce inovativními léčivými přípravky. NR VILP navrhuje plán postupu přípravy, sběru a vyhodnocení konkrétních VILP, 1 × za  rok  předkládá  průběžnou  zprávu  Valné  hromadě  NRC.  NR  VILP  pracuje v souladu s Metodikou pro sběr a hodnocení dat o VILP a schváleným Jednacím řádem Národní rady VILP.
  2. Své doporučení vyjadřuje ve formě usnesení.

Čl. 3
Členství

 

  1. NR VILP má 6 stálých členů a předsedu. NR VILP má následující složení:
    1. předseda NR VILP (ředitel Kanceláře ZP),
    2. 2 zástupce za Všeobecnou zdravotní pojišťovnu ČR (VZP ČR), které nominuje ředitel VZP ČR,
    3. 2 zástupce  za  Svaz  zdravotních  pojišťoven  ČR  (SZP  ČR),  které nominuje prezident SZP ČR,
    4. 2 zástupce Kanceláře ZP, které nominuje ředitel Kanceláře ZP
  2. Další členskou rolí je pozorovatel. Jedná se o 2 stálé členy - pozorovatele, kterými jsou nominovaní zástupci za Státní ústav pro kontrolu léčiv (nominuje ředitel SÚKL). Tito členové mají právo vyjádřit se k projednávaným záležitostem, zejména však poskytují odborný vhled na požadavky SÚKL ke sběru a výstupům projednávaných vysoce inovativních léčivých přípravků.
  3. Nestálé členy schvaluje NR VILP na svých jednáních. Jedná se zejména o zástupce odborných společností a držitele rozhodnutí o registraci.
  4. Členství v NR VILP vzniká nominací a podpisem kandidáta „Souhlasu s členstvím“ (viz. Příloha 1 tohoto dokumentu).
  5. Členství v NR VILP je na dobu časově neomezenou, není omezeno funkčním obdobím.
  6. Členství v NR VILP zaniká:
    1. zrušením NR VILP,
    2. vzdáním se členství písemně k rukám předsedy NR VILP,
    3. odvoláním z funkce člena NR VILP Radou Kanceláře ZP.
  7. Funkce  člena  NR  VILP  musí  být  vykonávána  osobně  nebo  zastoupením pověřenou  osobou  na  základě  plné  moci,  elektronicky  s platným  digitálním podpisem nebo jeho jmenováním při nominaci členů NR VILP.

Čl. 4
Zasedání

 NR VILP zasedá dle harmonogramu navrženém a odsouhlaseném členy NR VILP nebo dle potřeby.

  1. Zasedání NR VILP zahajuje, řídí a ukončuje předsedající (ředitel Kanceláře ZP) nebo jím pověřený zástupce.
  2. Podklady  pro  zasedání  připravuje  předsedající  nebo  jím  pověřená  osoba. Předsedající je oprávněn požádat o přípravu některých dokumentů i jednotlivé členy NR VILP.
  3. NR VILP projednává záležitosti v pořadí uvedeném v programu zasedání.
  4. Členové NR VILP mají právo vyjádřit se ke všem projednávaným záležitostem. Slovo jim uděluje předsedající.
  5. Předsedající je oprávněn uložit NR VILP jako celku nebo jejím jednotlivým členům úkoly k vypracování. Úkoly zadané NR VILP nebo jejím členům musí souviset s projektem. Členové NR VILP, kterým byl uložen úkol, jsou povinni tento úkol ve stanoveném termínu splnit.
  6. Zasedání NR VILP jsou neveřejná. Zasedání NR VILP se mohou zúčastnit další osoby na základě pozvání a souhlasu stálých členů NR VILP.

Čl. 5
Pozvání a program zasedání

  1. Zasedání NR VILP svolává předsedající NR VILP pozvánkou zaslanou prostřednictvím elektronické pošty na emailovou adresu členů NR VILP k tomu účelu každým členem NR VILP uvedenou. Pozvánka se považuje za doručenou odesláním na určenou emailovou adresu a potvrzením o přijetí, nejlépe však potvrzením účasti na určenou e-mailovou adresu či telefonicky. Pozvání musí být doručeno minimálně 14 kalendářních dnů před zahájením zasedání. Pozvánka musí obsahovat následující údaje:
    1. název a sídlo Kanceláře ZP
    2. datum, hodinu a místo konání zasedání NR VILP
    3. program zasedání NR VILP.
  2. Přílohou  pozvánky  jsou  podklady  pro  zasedání.  Místo  konání  a  plánovaný program je možné změnit i po odeslání pozvánky, změna však musí být všem členům NR VILP oznámena.
  3. Požadavky na doplnění nebo změnu programu zasedání mohou být uplatněny nejpozději při zahájení zasedání a po schválení všemi přítomnými usnášeníschopnými členy NR VILP,
  4. Členové NR VILP nebo jejich pověření zástupci, kteří se nemohou zúčastnit zasedání, jsou povinni neprodleně tuto skutečnost sdělit předsedajícímu.
  5. Zrušení zasedání NR VILP oznamuje předsedající všem členům způsobem určeným pro svolávání zasedání NR VILP a současně telefonicky. Zasedání NR VILP je možné zrušit nejpozději 24 hodin před termínem konání.
  6. Členové NR VILP jsou povinni zúčastnit se všech zasedání, pokud jim v tom nebrání závažné překážky.

Čl. 6
Usnášeníschopnost

  1. NR VILP je usnášeníschopná, pokud jsou přítomni alespoň předseda, 1 stálý člen za VZP ČR, 1 stálý člen za SZP ČR a 1 stálý člen za Kancelář ZP.

Čl. 7
Hlasování

  1. NR VILP přijímá svá rozhodnutí konsenzuálně.
  2. V případě nenalezení konsenzu, budou stanoviska členů NR VILP, kteří o  to projeví zájem, v písemné formě předložena na nejbližší jednání Rady Kanceláře ZP.

Čl. 8
Listina přítomných

  1. Členové NR VILP se při zasedání zapisují do listiny přítomných.

Čl. 9
Zápis ze zasedání

  1. Předsedající je povinen zajistit vyhotovení zápisu ze zasedání a zaslat jej bez zbytečného odkladu všem členům NR VILP. Vyhotovením zápisu ze zasedání je předsedající oprávněn pověřit kteréhokoli člena NR VILP nebo jakoukoli jinou osobu.
  2. Zápis z NR VILP podepisuje předsedající.
  3. Zápis ze zasedání je předsedající povinen zaslat bez odkladu po jeho vyhotovení v elektronické podobě všem členům NR VILP na jejich emailovou adresu.
  4. Předsedající je oprávněn kdykoliv opravit chybu v zápisu ze zasedání NR VILP, je však povinen to oznámit všem členům NR VILP elektronicky na jejich emailovou adresu.
  5. Zápis ze zasedání NR VILP archivuje předsedající po dobu 5 let.

Čl. 10
Mlčenlivost

  1. Všichni členové NR VILP jsou povinni zachovávat mlčenlivost ohledně všech informací, které se v souvislosti s výkonem funkce člena NR VILP dozvědí.
  2. Pravidlo mlčenlivosti platné pro všechny členy NR VILP nebo jejich zástupce uvedené v tomto článku se vztahuje také na ostatní účastníky zasedání, pokud jejich mlčenlivost nevyplývá z jiných právních předpisů.
     

Čl. 11
Náhrady nákladů

  1. Členství v NR VILP je čestnou funkcí, za kterou nenáleží odměna ani náhrada nákladů. Tím není dotčeno právo člena NR VILP na odměnu a náhradu nákladů, pokud pro NRC vykonává nějakou činnost z jiného právního důvodu.

Čl. 12
Nabytí účinnosti jednacího řádu a jeho změny

  1. Tento jednací řád nabývá platnosti a účinnosti dne 28. 11. 2012
  2. Jakékoliv změny jednacího řádu NR VILP vyžadují schválení NR VILP.
  3. Tento jednací řád byl schválen NR VILP dne 28. 11. 2012

Last Updated: Saturday, 09 January 2016 02:07

Kontaktní informace

Kompletní kontakty naleznete zde!
Kancelář zdravotního pojištění, Praha 3, Žižkov, nám. W. Churchilla 1800/2, PSČ 130 00, Tel: +420 236 033 411, IČ: 70938393
Email: info @ kancelarzp.cz ; www: http://www.kancelarzp.cz/; Datová schránka: 939ut2i