Léčení pojištěnce ze státu EU, EHP, či Švýcarska
- Aktualizováno: 19. 4. 2014 22:28
Pro další postup zdravotnického zařízení při ošetření pojištěnce z jiného státu EU, EHP, či Švýcarska je třeba posoudit, zda:
- se jedná o poskytnutí zdravotních služeb, které jsou z hlediska zdravotního stavu nezbytné (nemoc, úraz), nebo
- jde o plánovanou péči, za kterou pacient cíleně do ČR vycestoval, popřípadě
- zda se jedná o preventivní péči, na kterou má nárok pouze cizí pojištěnec, který na území ČR bydlí a má nárok na plný rozsah péče.
Dále je důležité, zda se na poskytovatele obrací s:
- nárokovým dokladem vystaveným jeho zahraniční zdravotní pojišťovnou (; Potvrzení dočasně nahrazující Evropský průkaz; v případě plánované péče výjimečně S2 nebo E112), nebo
- dokladem vystaveným českou výpomocně registrující zdravotní pojišťovnou (žlutý průkaz pojištěnce EU nebo Potvrzení o registraci), nebo
- bez jakéhokoliv nárokového dokladu
- postupy pro tyto různé případy naleznete v kapitolách dělených podle rozsahu péče uvedených výše.