Jste zde: Home Uncategorised Jak postupovat, když se na zdravotnické zařízení obrátí cizí pojištěnec z členského státu a neprokáže se ani Potvrzením o registraci, případně Evropským průkazem zdravotního pojištění nebo Potvrzením dočasně nahrazujícím Evropský průkaz
  • V tomto případě je třeba rozlišit, zda jde o ambulantní ošetření nebo o hospitalizaci.
  • Při ambulantním ošetření lze požadovat úhradu v hotovosti v souladu s českými právními předpisy. 
  • V případě hospitalizace nemocnice požádá o obstarání Potvrzení dočasně nahrazujícího EHIC zahraničního pojištěnce českou smluvní zdravotní pojišťovnu.
  • Je-li to vzhledem ke zdravotnímu stavu pacienta možné, požádá zdravotnické zařízení  cizího pojištěnce o volbu české smluvní zdravotní pojišťovny. Pokud to vzhledem ke zdravotnímu stavu pacienta možné nebude, zvolí českou smluvní zdravotní pojišťovnu zdravotnické zařízení.
  • Pro účely obstarání Potvrzení dočasně nahrazující EHIC ze zahraničí by měla nemocnice od pacienta zjistit, kde je v zahraničí pojištěn. Pokud to není možné, je třeba získat alespoň jméno a adresu pacienta.
  • Pro urychlení postupu si nemocnice může příslušný doklad ze zahraničí obstarat také sama, a to buď přímo nebo prostřednictvím rodiny či přátel doprovázejících pacienta.
  • Takto získané Potvrzení dočasně nahrazující EHIC poté předloží zdravotní pojišťovně zvolené pacientem a požádá ji o jeho dodatečnou registraci.
  • Česká zdravotní pojišťovna poskytnutou zdravotní péči nemocnici uhradí pouze v tom případě, že se ze zahraničí podaří získat Potvrzení dočasně nahrazující EHIC, platné v době ošetření potvrzené pacientovou pojišťovnou.

Kontaktní informace

Kompletní kontakty naleznete zde!
Kancelář zdravotního pojištění, Praha 3, Žižkov, nám. W. Churchilla 1800/2, PSČ 130 00, Tel: +420 236 033 411, IČ: 70938393
Email: info @ kancelarzp.cz ; www: http://www.kancelarzp.cz/; Datová schránka: 939ut2i