Jste zde: Home Uncategorised Poskytování zdravotních služeb tureckému pojištěnci

Jakou péči tureckému pojištěnci poskytnout?

  • Ve většině případů půjde o péči nutnou a neodkladnou.
  • Dále se může jednat o péči plánovanou, která má být ale s poskytovatelem zdravotních služeb předjednána.
  • Rozsah péče je vždy definovaný v Potvrzení o registraci (viz dále)

Jakým dokladem se má prokázat?

  • Měl by se prokázat Potvrzením o registraci vydaným českou zdravotní pojišťovnou, u které se měl před návštěvou zdravotnického zařízení turecký pojištěnec registrovat a předložit tam svůj formulář TR/CZ 111.
  • V urgentních případech se může prokázat přímo formulářem TR/CZ 111 (postup viz dále).
  • Potvrzení o registraci musí obsahovat definovaný rozsah péče, české číslo pojištěnce a dobu platnosti.

Komu a jak péči vyúčtovat? Kdo ji zaplatí?

  • Péči je třeba účtovat české zdravotní pojišťovně, která vystavila Potvrzení o registraci.
  • Péči je třeba vykázat výkonově v druhu pojištění 4 a samostatnou fakturou se samostatnými dávkami podle Seznamu zdravotních výkonů (vyhláška č. 134/1998 Sb. v platném znění). Hradí se na základě smlouvy s daným poskytovatelem zdravotních služeb, popřípadě na základě platné úhradové vyhlášky.
  • Poskytovatel péče obdrží platbu ve stejné výši a v běžném termínu jako u českých pojištěnců.
  • Náklady na péči jsou českou ZP přeúčtovány turecké kompetentní instituci, která je zaplatí.

Jak postupovat, pokud se pacient prokáže formulářem TR/CZ 111?

  • Ambulantní ošetření
    • Po pacientovi lze vyžadovat platbu v hotovosti. Platí regulovaná maximální cena dle platného Cenového předpisu MZ.
    • Turecká kompetentní instituce může vynaložené náklady do určité výše pacientovi proplatit, pokud jí předloží doklad o zaplacení a lékařskou zprávu.
    • Zdravotnické zařízení také může pacienta samo zaregistrovat u české zdravotní pojišťovny pomocí formuláře TR/CZ 111 potvrzeného tureckou kompetentní institucí. Následuje pak výše uvedený postup vykazování.
  • Hospitalizace
    • Pacient si v nemocnici zvolí českou zdravotní pojišťovnu. U této pojišťovny nemocnice pacienta pomocí formuláře TR/CZ 111 potvrzeného tureckou kompetentní institucí zaregistruje. Následuje pak výše uvedený postup vykazování.

Co dělat pokud se pacient neprokáže žádným z uvedených dokladů?

  • Ambulantní ošetření – lze požadovat platbu v hotovosti (viz výše).
  • Hospitalizace – lze požadovat platbu v hotovosti.
  • U obou typů ošetření lze z Turecka dodatečně vyžádat formulář TR/CZ 111. Pro jeho získání je nezbytné znát kompletní údaje pacienta, jeho zahraniční pojišťovnu a případně mít kopii jeho cestovního dokladu.
  • Formulář lze vyžádat prostřednictvím KZP, zdravotní pojišťovny, tureckého styčného místa nebo rodinných příslušníků pacienta.
  • Ne vždy se podaří formulář dodatečně získat. Jeho vystavení může trvat i velmi dlouho.
  • Po získání formuláře následuje výše uvedený postup vykazování.

Existují nějaké další povinnosti?

  • Hospitalizace tureckého pojištěnce má být neprodleně oznámena české zdravotní pojišťovně, která vydala Potvrzení o registraci. Buď formulářem CZ/TR 113, nebo neformálně s uvedením diagnózy a předpokládané doby hospitalizace.

No koho se obrátit pro více informací?

  • Na českou zdravotní pojišťovnu, jejího specialistu na EU a zahraničí.
  • Na Kancelář zdravotního pojištění, styčné místo ČR pro oblast zdravotní péče, tel.: 236 033 411, Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript..

 

 

Kontaktní informace

Kompletní kontakty naleznete zde!
Kancelář zdravotního pojištění, Praha 3, Žižkov, nám. W. Churchilla 1800/2, PSČ 130 00, Tel: +420 236 033 411, IČ: 70938393
Email: info @ kancelarzp.cz ; www: http://www.kancelarzp.cz/; Datová schránka: 939ut2i