- Aktualizováno: 8. 3. 2020 10:03
Historie
Přípravou a rozvojem ukazatelů kvality zdravotních služeb v ČR se v letech 2009 -2013 zabývalo již Národní referenční centrum, které je jedním z předchůdců Kanceláře zdravotního pojištění.
Slibně rozvíjející se proces byl bohužel z vnějších politicko-ekonomických důvodů v roce 2013 přerušen.
Přesto v jeho průběhu vznikla řada dokumentů a výstupů, na které může Kancelář ZP v mnoha ohledech navázat, včetně Katalogu ukazatelů kvality (naposledy revidovaného v roce 2012).
Vzhledem k velkému významu přípravy a měření ukazatelů pro zdravotní pojištění a zdravotní pojišťovny došlo na začátku roku 2019 rozhodnutím Rady Kanceláře (složené ze statutárních zástupců ZP) k obnovení prací. KZP tak byla pověřena dlouhodobou agendou přípravy, rozvoje, měření a sledování ukazatelů kvality zdravotních služeb v oblasti zdravotního pojištění.