Nejčastější dotazy |
Aktuality |
Odstávky národních AP | ||||||
Přišlo mi oznámení "SED se nepodařilo doručit do EU". SED ale vidím jako doručený.
|
Unable to find xsd schema Aktualizováno: 18.6.2020 Velmi častým problémem, který se objeví chvíli po odeslání Vašeho SEDu do jiné instituce je chyba "Unable to find the xsd schema for the schemaLocation 'http://eessi.dgempl.ec.europa.eu/namespaces/sbdh S_BUC_xx-4.2-CaseOwner-Counterparty-Start-S0yy-4.2.xsd'." Seznam v tuto chvíli zveřejněných hříšníků: Belgie Helpdesk APKZP, dne 17.6.2020
Release 2020.06.12 Aktualizováno: 14.6.2020 V pátek dne 12.6. byly nasazeny do produkčního prostředí APKZP úpravy a opravy , odstraňující aktuální chyby a řešící designové požadavky, vzešlé z dotazníkové akce KZP. Impplementace verze 4.2 nedovolila nasazení Releasu k testování, žádáme Vás tímto o otestování přímo v provozu a uvítáme Vaše případné připomínky. Release Notes k verzi naleznete zde.Helpdesk APKZP, dne 14.6.2020 Nasazení verze 4.2. Aktualizováno: 14.6.2020 Během víkendu 13.6 - 14.6. byla nasazena nová verze systému APKZP, která respektuje překlopení systému EESSI na verzi datového modelu 4.2. Systém byl v posledních dvou týdnech důkladně otestován z pohledu nejdůležitějších funkcionalit a jeví se být bez závad. Rovněž byla otestována komunikace se zahraničním partnerem. Nicméně může dojít k objevení utajené chyby v některé méně využívané funkcionalitě, v takovém případě uvítáme, když nás budete o této skutečnosti informovat prostřednictvím helpdesku. Z věcného pohledu byste neměli zaznamenat žádné změny oproti předchozí verzi. Helpdesk APKZP, dne 14.6.2020 Obnovení provozu slovenského AP Aktualizováno: 9.6.2020 Po osmidenní odstávce byl obnoven provoz slovenského APSK01. Můžete začít komunikovat se slovenskými ZP. Děkujeme za Vaše opatření, díky kterým se komunikace s SK omezila na minimum. Přesto se v mnoha případech odeslání SEDu směrem na některou slovenskou instituci nepodařilo zabránit. SEDy jsou sice opakovaně znovuodesílány, ale výpadek je příliš dlouhý, takže případy minimálně z 2.6. a možná až 4.6. se nepodařilo doručit a bude nutné je odeslat ručně znovu. E-mailem jsme rozeslali pokyny a seznam SEDů ke kontrole a případnému znovuodeslání. Helpdesk APKZP, dne 9.6.2020 Spuštění aktualit Aktualizováno: 26.5.2020 Dnešním dnem spouštíme nový systém aktualit APKZP. Na tomto místě se Vám budou nabízet aktuální informace, důležité pro elektronickou komunikaci s ostatními institucemi v EU. Budeme Vás informovat o odstávkách národních Access pointů, o problémech národních aplikací zahraničních partnerů, ale také o pravidlech v používání národních i nadnárodních SEDů, zejména těch nově zavedených – administrativních a subhorizontálních. V neposlední řadě Vás budeme informovat o nasazování (Release) nových verzí, tedy zejména oprav, změn a hotfixů. Věnujte prosím těmto zprávám patřičnou pozornost, můžete tím předejít dotazům, jejichž zodpovězení zabere oběma stranám drahocenný čas. Helpdesk APKZP, dne 26.5.2020 |
Maďarsko 20.06. 8:00 - 17:00 Polsko 18.06. 21:00-19.6. 6:00 Nepřipravené státy pro V4.2 Belgie
10.06. 17:00 - 15.06. 17:30 12.06. 12:00 - 15.06. 17:30 Island 10.06. 18:00 - 12.06. 8:00 Slovensko TEST-1.6. 2020 od 06:00 do 23:00 PROD-2.6. 2020 od 06:00 do 8.6. 23:00 |
Kancelář ZP vydala Statistickou ročenku 2019, shrnující údaje, týkající se uplynulého roku. Odkaz na stažení aktuálního dokumentu naleznete na stránce Statistiky, analýzy.
V Praze dne 30.5.2020
JUDr. Ladislav Švec, ředitel
Příprava, rozvoj, měření a sledování ukazatelů kvality zdravotních služeb v rámci Kanceláře ZP
Statistiky
Statistiky výstupů nemocniční péče
Analýzy
Analýza hlavních systémů výběru pojistného na sociální zabezpečení - EN
Pilotní projekt analýzy zdravotních a sociálních nákladů na vybraná onemocnění
Statistická zpráva o přeshraniční péči 2016 (EHIC, S1, S2) - EN
Statistické ročenky
Statistická ročenka Kanceláře ZP za rok 2019
Statistická ročenka Kanceláře ZP za rok 2018
Statistická ročenka Kanceláře ZP za rok 2017
Statistická ročenka Kanceláře ZP za rok 2016
Statistická ročenka Kanceláře ZP za rok 2015
Statistická ročenka CMU za rok 2014
Statistická ročenka CMU za rok 2013
Statistická ročenka CMU za rok 2012
Statistická ročenka CMU za rok 2011
Statistická ročenka CMU za rok 2010
Statistická ročenka CMU za rok 2009
Statistická ročenka CMU za rok 2008
Statistická ročenka CMU za rok 2007
Statistická ročenka CMU za rok 2006
Výroční zprávy
Výroční zpráva Kanceláře zdravotního pojištění za rok 2018
Výroční zpráva Kanceláře zdravotního pojištění za rok 2017
Výroční zpráva Kanceláře zdravotního pojištění za rok 2016
Výroční zpráva CMU za rok 2015
Výroční zpráva CMU za rok 2014
Výroční zpráva CMU za rok 2013
Výroční zpráva CMU za rok 2012
Výroční zpráva CMU za rok 2011
Výroční zpráva CMU za rok 2010
Pacienti v riziku za všechny sledované organizace
Podíl pacientů s dekubitem na celkový počet pacientů
Rozdělení dekubitů podle stupňů
Po letech
Celkové od roku 2009
Výskyt pacientů s dekubitem na celkový počet pacientů dle oborů
(započtena pouze ta pracoviště, kde se vyskytl dekubit)
Zdravotní pojišťovny v současné době vyvíjejí maximální úsilí k zajištění potřebné zdravotní péče pro své pojištěnce a stabilního financování poskytovatelů zdravotních služeb. Zálohové platby pro lékaře poskytující i v současných podmínkách potřebnou zdravotní péči nebudou kráceny a zdravotní pojišťovny jsou v individuálních případech připraveny i k navýšení zálohových plateb u těch poskytovatelů, kteří čelí zvýšeným nákladům v souvislosti s COVID-19. Tímto opatřením dojde ke stabilizaci finančních toků poskytovatelů a jejich očekávatelnému vývoji. Zdravotní pojišťovny jsou také připraveny hradit kontakt s pacientem, který proběhne elektronickou formou a je v souladu s principem poskytování zdravotních služeb na náležité odborné úrovni, například psychiatrické vyšetření přes videohovor.
Seznam konkrétních opatření je k nalezení na webových stránkách jednotlivých zdravotních pojišťoven.
V Praze dne 24.3.2020
JUDr. Ladislav Švec, ředitel
V souvislosti s mimořádnými opatřeními vlády ČR ruší Kancelář ZP všechny akce, zejména jednání a semináře naplánované až do termínu 10.4.2020. Zároveň se omlouváme za dočasné omezení dostupnosti některých služeb a možné prodloužení reakční doby při vyřizování dotazů a požadavků našich klientů. Ve stávajícím režimu preferujeme podání e-mailovou formou. Děkujeme za pochopení.
V Praze dne 16.3.2020
JUDr. Ladislav Švec, ředitel
KZP upozorňuje, že v případě onemocnění koronavirem v jiném státě EU lze na účet českého veřejného zdravotního pojištění čerpat zdravotní péči za stejných podmínek, jaké platí pro místní pojištěnce. V případě potřeby předložte poskytovateli Evropský průkaz zdravotního pojištění. Pokud z nějakého důvodu doklad nemáte, obraťte se na svou ZP, nebo Kancelář ZP. Doklad si též může vyžádat elektronicky místní zdravotní pojišťovna prostřednictvím evropského systému EESSI a národního kontaktního místa AP KZP.
V Praze dne 5.3.2020
JUDr. Ladislav Švec, ředitel
Historie
Přípravou a rozvojem ukazatelů kvality zdravotních služeb v ČR se v letech 2009 -2013 zabývalo již Národní referenční centrum, které je jedním z předchůdců Kanceláře zdravotního pojištění.
Slibně rozvíjející se proces byl bohužel z vnějších politicko-ekonomických důvodů v roce 2013 přerušen.
Přesto v jeho průběhu vznikla řada dokumentů a výstupů, na které může Kancelář ZP v mnoha ohledech navázat, včetně Katalogu ukazatelů kvality (naposledy revidovaného v roce 2012).
Vzhledem k velkému významu přípravy a měření ukazatelů pro zdravotní pojištění a zdravotní pojišťovny došlo na začátku roku 2019 rozhodnutím Rady Kanceláře (složené ze statutárních zástupců ZP) k obnovení prací. KZP tak byla pověřena dlouhodobou agendou přípravy, rozvoje, měření a sledování ukazatelů kvality zdravotních služeb v oblasti zdravotního pojištění.
Současný stav agendy
Kancelář zdravotního pojištění připravuje Katalog ukazatelů kvality zdravotních služeb pro rok 2020 z nemocniční i ambulantní oblasti.
V průběhu roku 2019 byla v rámci Kanceláře připravena a projednána základní metodika, byl vytvořen tým odborníků ZP, pověřených řešením této problematiky řediteli zdravotních pojišťoven, byly vytvořeny expertní panely složené ze zástupců plátců i klinických odborníků k projednání ukazatelů v jednotlivých oblastech, byly revidována řada dříve zpracovaných objemových ukazatelů a zahájena příprava ukazatelů v dalších, dříve nezpracovaných oblastech, včetně ukazatelů výsledkových. Již zpracované ukazatele jsou dostupné zdravotním pojišťovnám na portálu statistik KZP.
V současnosti probíhá druhá fáze řešení, v jejímž rámci je ve spolupráci s MZ a ZP řešena klíčová otázka dalšího dlouhodobého a systémového využití ukazatelů a dalších výstupů. Pro tento účel bylo připraveno zpřístupnění výstupů dotčeným poskytovatelům (s anonymizací výsledků ostatních PZS). Souběžně je diskutováno využití ukazatelů pro oblast horizontálních strategií (prevence, struktura, akreditace apod.), smluvní politiku zdravotních pojišťoven, nebo zavádění nových služeb do úhrad a vykazování.
Kancelář ZP spolupracuje na přípravě ukazatelů s řadou odborných společností, kterým patří za jejich úsilí o transparentnost a zvýšení kvality poskytovaných služeb veliký dík! Zároveň vyzýváme zástupce dalších odborných společností, kteří by měli o spolupráci zájem, aby se nás nezdráhali kontaktovat. Kancelář je členem pracovní skupiny pro kvalitu, vedené p. ministrem zdravotnictví. Jemu a jeho spolupracovníkům proto též patří velký dík za podporu a spolupráci.
Metodika přípravy, rozvoje a revize ukazatelů
Spojené království začalo od 1.2.2020 v souvislosti se svým odchodem z Evropské unie vystavovat Evropský průkaz zdravotního pojištění v nové podobě. I nadále ale zůstávají v platnosti dříve vystavené průkazy.
Obecně platí, že alespoň do konce roku 2020 má být britským pojištěncům v ČR na základě evropského průkazu poskytována nezbytná péče s ohledem na jejich zdravotní stav, a to za stejných podmínek jako českým pojištěncům, tak jako doposud.
Další články...
- Dohoda o vystoupení UK z EU schválena
- Brexit
- Upgrade APCMU byl úspěšně nasazen
- S evropským průkazem zdravotního pojištění na dovolenou
- Postupy ve smluvních státech
- Medializace statistik vykázané péče
- Ukazatele poskytované zdravotní péče
- Poskytování přímo hrazené péče
- Náklady na přeshraniční péči 2018
- Poskytování zdravotních služeb srbskému pojištěnci
- Poskytování zdravotních služeb tuniskému pojištěnci
- Poskytování zdravotních služeb albánskému pojištěnci
- Léčení pojištěnce ze smluvního státu
- Poskytování zdravotních služeb tureckému pojištěnci
- Poskytování zdravotních služeb černohorskému pojištěnci
- Poskytování zdravotních služeb makedonskému pojištěnci
- Statistická ročenka za rok 2017
- Národní kontaktní místo - ocenění
- Stanovy
- Nová česko-tuniská smlouva